41 veckor


När fick du reda på att du var gravid?
17 maj 2008
Blev det en chock?
En ganska stor chock ja
Hur gammal var du då?
19 år
Hade du mycket halsbränna?
Nej inte vad jag kan minnas
Spydde du mycket?
Inte en enda gång, mådde riktigt bra
Hade du mycket foglossning?
Från och med vecka 30 började jag få riktigt ont det försvann vid förlossningen som tur va =)
Ditt sf-mått som störst?
Var hos barnmorskan i vecka 41 och då var magen på sf 36
Har du fått bristningar?
En del ja men det var det värt =) Inget jag direkt tänker på
Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Det pendlade lite men jag hade hela tiden en känsla av att det var en flicka. Så fel jag hade, haha =D
Vad hoppades du på?
Ett helt och friskt barn!
Gick du över tiden?
Egentligen inte då det inte räknas som det förens man gått över v.42 men jag gick 9 dagar över BF så Vincent kom i vecka 41+2
Födde du för tidigt?
Eh, nej
Hur var förlossningen?
Dryg men allt som allt, jättebra. Epiduralen var bäst och krystningen gick jättefort och smidigt. Det bästa jag gjort helt klart!
Blev du sydd?
Nja 2 stygn inuti. Fick bara skrapsår.
Dragen med sugklocka?
Nej.
Hur många var inne i förlossningsrummet?
Jag, Jesper, vår Doula och 2 barnmorskor som kom o gick
Hade du någon nära med dig?
Jesper som var det bästa stöd man kan tänka sig. Är jättestolt över honom.
Vilket sjukhus födde du på?
Södertälje BB
Hur stor var bebisen?
53 cm lång och vägde 3850g
Vad fick den heta?
Vincent Mats Vilhelm
Var allting värt det?
Absolut! Väldigt värt det.
Vill du ha fler barn?
När jag vet resultatet så JA minst 1 till! =D

Kommentarer
Postat av: Anna, mamma till Elis

Hej! Vilken mysig blogg du har! :) Jadu jag vet inte, många som frågar just det..vet inte hur mycket jag tänkt mig och vad som känns som rimligt..vad tycker du? :)

2009-11-02 @ 21:16:29
URL: http://annasara.net
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

=)

2009-11-03 @ 20:50:14
URL: http://tiger.blogg.se/
Postat av: Felicias mamma

Grattis till lilla pojken!

Hur går allt? :)

2009-11-04 @ 11:35:20
URL: http://ilangtanefterdig.blogg.se/
Postat av: HANNAH!

kolla in mina favoriter från H&M fashion news!

2009-11-05 @ 11:40:28
URL: http://hannahborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0