Lördag


Shit vad helgen går snabbt. Har verkligen behövt vila men känner inte riktigt att jag lyckats med det. Behöver nog en långhelg egentligen som den förra :)

Idag har vi haft svärmor och svärfar här hela dagen lång. De kom vid 10 och svärfar började då fixa bygget i badrummet. Helena och jag gick med Vincent till parken så Jesper och hans pappa kunde få jobba lite ostört. Vincent vill ju helst vara med och bygga och inte leka med sina leksaker men ibland kan det vara ganska farligt ;). Dessutom var han supertrött så han fick springa av sig i parken en stund och sedan gick Helena en promenad med honom så han somnade i vagnen. Sedan fick han sova klart ute på balkongen medan vi fixade. Tanken var att vi skulle sätta in diskmaskinen idag också men det hann vi inte med så Matte skulle försöka fixa imorgon. Skönt att allt blir så fint och bra och att det snart är färdigt.

Vincent har för övrigt varit ganska grinig idag typ när han är trött, hungrig eller inte får som han vill. Detta tar han ut på sin farmor som han ibland skäller ut eller blänger på. Jesper har iofs också fått en hel del utskällningar av Vincent. Han testar oss helt enkelt och man kan inte annat än att skratta åt det. Jag däremot var ju favoriten då och det var "maaamma" ofta. Så helt plötsligt var jag den "snälla" tyckte han :D. Knasig är han ibland!

Halv nio åkte de. Matte, Helena och Jesper (som skulle på grabbkväll) och Vincent somnade kort efter. Så här sitter jag i min ensamhet och bloggar. Inga kanaler på tv:n funkar än så det är trist och väldigt påtagligt att man är ensam hemma. Ska kolla lite på webb TV tänkte jag sedan krypa ner i sängen och snusa på min lilla surgruffs-unge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0