Magen...


Länge sedan det blev en magbild nu och vi har faktiskt vart dåliga på att ta några nu de senaste 2-3 veckorna. Denna magbild är ifrån vecka 32 och jag är nu i vecka 36 så jätteaktuell är den inte men tycker den är ungefär lika stor. Lite längre ner bara då den sjunkit.



Nu börjar det hända grejer i kroppen. Igår hade jag så ont till och från. Det ilade i bäckenet och tillslut förstod jag att bebis nog höll på att lägga sig mer tillrätta och borrade sig ner helt enkelt. När vi sedan går och lägger oss är Viggo tokvild därinne och jag har superont men så plötsligt så riktigt känner jag hur han hamnar "rätt" därnere och smärtan bara släpper. Foglossningen försvinner bara hux flux och byts ut mot ett annat slags tryck nedåt. Så igår hände det en hel del!
Idag har det fortsatt med riktigta värkar som jag kan "ta på" alltså säga: nu böjar den och nu slutar den. Visserligen är de inte så smärtsamma eller särskilt långa så en förlossning dröjer det nog till men det börjar bli ganska verkligt nu och jag är glad att BB väskan är påbörjad :)



Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag ryser när jag läser detta.... åhhh så spännande!

Kram till dig!

2010-04-21 @ 10:01:33
URL: http://taxingefamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0