Utvecklingsfas?


Idag var vi äntligen iväg till min farbror som är tandläkare för att titta på min visdomstand som troligen hade drabbats av en infektion. Där konstaterades det väldigt fort att det hade den så ner i stolen och rensa ur tanden på "fräscha" matrester som fastnat i en slags tandköttsficka. Självklart blandat med bakterier och var. Hua!
Han var inte förvånad över att jag haft ont om man säger så och ojade sig flera gånger. "Men lilla gumman" "din stackare" "du måste haft så ont". Jo tack men jag har hört att vidsomständer gör ont, typ. Han fick assistans när de rensade ur tanden av en sköterska som höll i någon slags suggrej som sög upp allt äckligt. Hon sa att det var bland det värsta hon sett (alltså mängden mat som kunde finnas i en tand/tandkött) haha kul att sätta det rekordet! Bedövningen tog inte så bra pga infektionen jag hade så jäkligt ont gjorde det och i bilen påväg hem satte migränen igång. Ingen kul dag med andra ord om än väldigt nödvändig. Nu efter en dos penicillin och två alvedon känns tanden mycket bättre. Inget svullet tandkött dock värker det men på ett "bättre" sätt. Min underbara pappa följde med och hade hand om Vincent samt körning och det var tur det för hem hade jag aldrig kunnat köra själv, med den värken. Vi är så glada i dig pappa/morfar!

Nu väntar nog ännu en tuff natt. Lilleman har börjat vakna varje timme och skriker som om han blir rädd :( sedan "letar" han efter mig med sin lilla hand i sängen. Vet inte vad som hänt för han är otroligt mammig och ska vara "på" mig hela tiden. Man får inte heller byta blöja och ibland inte sätta ner honom på golvet då han är trött. Det har blivit lite jobbigt när jag är kissnödig på natten och han blir ledsen då jag går så jag får helt enkelt ha honom i mitt knä medan jag kissar. Tur att man kan göra allt med en hand som kvinna och kanske då framförallt som mamma. Det måste vara uträknat på någe vis ;). Det har ju varit ganska mycket omställningar för honom så det är väl inte så konstigt att han blir "mammig" iofs. Nu är det helt klart dags för sängen för min del. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: evelina

Hej!

Jag och My var uppe och gick vid Riksten här om dagen och tänkte på dig. Ni har ju nyss flyttat dit! Tullinge = nära oss.

Tänkte om du kanske vill träffas någon dag? kanske alla tre? =) Vore kul!

2010-04-13 @ 09:07:14
URL: http://evelinalundin.blogg.se/
Postat av: Lina

hej! en ganska dum fråga.. men vad har du för tandläkare? han låter väldigt bra å jag har tandläkarskräck men måste gå dit endå =/

2010-04-13 @ 23:33:38
URL: http://lunntan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0