BVC


Igår lämnade jag och Viggo av Vincent hos deras faster Malin. Favvo Malin! Vincent är så glad i henne och sken upp som en sol så fort han fick syn på Malin. Jag och Viggo åkte sedan hem och slumrade en stund innan Viggos läkarbesök.
Viggo har gått upp från 5474 gram till 6010 gram på 3 veckor. 3 cm hade han växt på längden (från 58,5 till 61,5). Stora killen! Jag kunde ju inte låta bli att jämföra med Vincent i samma ålder och storebror var snäppet större faktiskt. Han vägde 6180 g när han var 7 veckor (Viggo är 9) och var lika lång då som Viggo är nu. Läkarbesöket gick super. Han håller upp huvudet bra, följer med blicken och huden såg bra ut. Sedan charmade han gubben rejält med en massa leenden och joller. Sötnos!

Vincent hade haft det jättebra hos Malin. De hade lekt och badat och handlat bland annat. Jag och Jesper kom dit vid 17-tiden och blev bjudna på middag. Lyxigt!

Idag är det tvättmaraton som gäller och så ska jag baka inför imorgon. Då ska vi ha lite fika och korvgrillning här hemma eftersom Vincent blivit ett och ett halvt i onsdags. Oj oj min stora kille som snart börjar dagis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0