Både bra och dåligt

I onsdags vaknade jag helt skakis och kände mig magsjuk. Jesper fick vara hemma så jag kunde kurera mig. Lite bättre blev det under dagen men sedan kom tröttheten, muskelvärk och mer skakis. Torsdagen började likadant men det känns nu som att det inte var kräksjukan utan något jag ätit efetrsom jag inte har spytt någonting. Och idag mår jag jättebra :/ konatigt men skönt. Så jag skulle avbokat min tid til barnmorskan igår men jag mådde så bra just då och ville veta mitt sockervärde och blodtryck så jag pallrade mig iväg dit ändå. Jesper var ju med Vincent så jag kunde åka iväg själv.

Hos barnmorskan såg mitt sockervärde och järnvärde jättebra ut så jag behöver inte äta några järntabletter. Skönt för då slipper jag biverkningarna av dem. Däremot har jag fått högt blodtryck lite plötsligt jag brukar ligga på 120/60 eller 120/65 som mest. Övertrycket kan variera och öka om man är stressad men igår låg jag på 127/75 och då är undertrycket högre än jag brukar ha så det var lite oroande och måste hållas koll på. Jag fick tid om två veckor igen egentligen ska jag gå var fjärde vecka. Vi ska hålla lite koll på vikten också då jag står still och har bara gått upp 2 kg men det var länge sedan. Men så länge jag inte går ner i vikt så är det ganska lungt än sålänge. Men livmodermåttet och hjärtljuden är mycket bra så visst växer vår lille älskling.

Ikväll ska Jesper iväg med jobbet på galej så jag och Vincent är ensamma hela kvällen. Tråkigt men så är det ibland.
Nu kollar vi på Emil i Lönneberga och ska snart äta lunch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0