Städdag och besök

Idag har jag varit sååå duktig om man får säga så själv ;). Såg monsterdisken i morse (disken är Jespers) och tänkte göra honom glad så jag tog tag i den och städade köket. Sen såg jag hur smuligt och dammigt det var och då speciellt under en viss herres stol. Så jag fick en sådan lust att dammsuga och det gjorde jag då efter att jag dammtorkat alla ytor och städat toaletten. Sedan tänkte jag att det var lika bra att våttorka också och fixa tvätt och byta sängkläder. Så hela lägenheten har fått sig en omgång idag och det känns så himla skönt. Ont i ryggen och bäckenet har jag och dammsuga är väl inte bästa rörelsen med foglossning men idag får det vara värt det. Har haft jättetrevligt sällskap av först pappa och sedan Onni och de springer ju mer än gärna efter Vincent så jag har kunnat vila lite då :)

Jättekul att Onni kom hit en stund idag så skönt med sällskap och lite fika. Jag bakade kokosbollar så vi skulle ha något att fika på :) det var riktigt gott. Nu sitter jag och har det lungt och skönt o läser tidning. Lilla V somnade för en halvtimme sedan så jag njuter lugnet ich tystnaden en stund. Strax kommer Jesper hem med ingredienserna till dagens middag. Det blir kycklingfilé i sås med rotfrukter i ugn och fetaostsallad. Mums!

Lägger upp recept, de finns ju de som kan vara intresserade och som har lite mattorka ;) dessutom är denna rätt så himla god.

Kycklingfile med rotfrukter 4-5 pers

Färsk/fryst kycklingfilé ca 3-4 filéer
Potatis
Morötter
Palsternacka
Zuchini

Till sås:
Grädde
Soja
Kycklingfond
Salt & Peppar
Mjölk

Gör såhär

Sätt på ugnen på 225 grader

Hacka och skär potatis,mörotter, palsternacka och zuchini efter tycke. På med olivolja och salt och in i ugnen.

Dela varje kycklingfilé i tre delar, stek tills genomstekta. Häll i 2 dl grädde och 1 dl mjölk i pannan. Ta i 1-2 matskedar kycklingfond och några droppar soja (mest för färgens skull). Blanda i salt och peppar efter tycke och smak. Låt puttra ihop lite. Ha eventuellt i lite creme fraiche så att såsen blir tjockare.

Vi har alltid fetaostsallad med avokado till detta.

Till sallad:
Isbergssallad
Gurka
Tomat
Rödlök
Fetaost
Avokado




Kommentarer
Postat av: Emilia

Åå låter mumsigt. Såsen låter precis som en som jag brukar göra som är min favorit som jag gör till allt hihi :) Mums! Nu blev jag hungrig :P hihi

Kramar

2010-02-16 @ 18:54:48
Postat av: Linda

Hej hej:)

Härligt med städdag, ibland kan jag oxå få ett litet "städ-ryck" och känner att nu ska jag städa och fixa lite och då kan det vara lite roligt, men endast ibland, ibland går man där och plockar och städar och inte alls för att det är roligt utan bara för att man måste ( det är ingen annan som kommer och gör det åt mig, konstigt nog?? )



Hoppas eran dag idag blir lika mysig och härlig som igår:)

Några planer för helgen??

Ta hand om dig och barnen;) Kramar

2010-02-17 @ 07:25:25
URL: http://lindalewander.blogg.se/
Postat av: Jessica

Haha ja den såsen är bäst :D såå god!

Allt bra med dig mimmi?

Vi måste ta o ses tycker jag. Vi ska ju flytta i april o då måste du ju komma dit och titta :)

Kram

2010-02-17 @ 08:34:18
URL: http://jaessiica.blogg.se/
Postat av: ida

frågestund på bloggen, bara att fråga på =)

2010-02-17 @ 17:09:19
URL: http://idaalundbeerg.blogg.se/
Postat av: Emilia

Ja allt är bara bra med mig. Mkt som händer just nu haha så det känns som jag aldrig har tid för något. Men ja vi måste verkligen ses snart. Men jag vill ses innan april hehe :P

Förstår att det är lite projekt för er att komma till mig så jag kommer gärna och hälar på er i tumba. Åå jag har inte sett vincent på jättelänge :) hihi

Vore jätteroligt :)

Kramar

2010-02-17 @ 19:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0