Vecka 26


Söndag idag och det betyder att jag också går in i en ny vecka. Lillebror börjar bli mer livlig men sparkar mest kväll/nattetid. Ibland trycker han på blåsan så jag bli akut kissnödig men det händer inte så ofta än. Har gått upp 2 kg i vikt men ligger fortfarande på minus från inskrivningen. Så vikten står ganska still fortfarande och jag pendlar lite med några hundra gram upp och ner. Efter den här kalashelgen med tårta och allt så kommer nog vågen peka uppåt ;)
Läcker mer och mer bröstmjölk och vaknar alltid med en mjölkskorpa på bröstvårtorna. Har börjat få kramp i vaderna och hoppas att det inte förvärras, hade jättejobbiga kramper när jag väntade Vincent. Speciellt då jag skulle sova. Foglossningen är jobbig men jag kan hålla den i schack om jag inte går eller gör något alltför ansträngande.

Vecka 26

Barnet

Barnet kan höra ljud och ljudnivån inne i magen som kan nå upp till mer än 80 decibel. Det är ungefär lika livligt som en stökig stadsmiljö.

Barnet lyssnar på ljuden i mammans kropp, magen som kurrar, nysningar och annat som händer. Det lyssnar även på mammans och omgivningens röster.

Vikt 900 gram.

Mamma

Du har nu klarat av två tredjedelar av graviditeten. Nu har du nog ökat cirka sju till tio kilo i vikt. Hela kroppen påverkas av graviditeten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0