Det går framåt

Dagen och kvällen har gått bra. Vincent har mestadels sovit och vaknat febrig men efter en alvedon så kan han tillochmed busa en stund, sedan vill han sova igen. Han dicker enmassa vatten så jag behöver inte tvinga i honom vätska vilket är väldigt skönt. Penicillinet får han genom en liten spruta som man suger upp medicinen ur flaskan med. Den tycker han är väldigt spännande och vill gärna smaka så det behöver vi inte heller kämpa med.

Förbereder mig ändå inför en jobbig natt. Han lär vakna lite då och då och det är bara mamma som gäller. Han vill gärna ligga på bröstet och magen vilket inte är så skönt då han väger 13 kg ungefär. Lillebror krossas nästan och jag kan knappt andas så vi får kompromissa lite. Jesper sover ju som en stock oavsett om Vincent skulle ligga halvt över hans ansikte. Därför hade de ju underlättat om det var Jesper han ville ligga på och inte mig. Jag som inte kan sova utan öronproppar och aldrig om någon eller något annat än mitt eget täcke nuddar mig. Men samtidigt vet jag ju att det inte är såhär föralltid. Lillis är ju sjuk och det kommer att gå över. Nu ska jag gå och lägga mig, hoppas jag får sova lääänge! :)

Kommentarer
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Åååhneeej. Då är det väll nåt skit som går. Jag har varit uppe ett par timmar med Rasmus nu.. han har kräkts ner hela sängen! Suck.. Undrar om man får sätta på tvättmaskinen nu? Det behövs vill jag lova! Gaaah.. Hoppas dom piggnar på sig snart våra juveler. Kram!

2010-01-29 @ 06:16:20
URL: http://tiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0