Otur


Idag har inte varit någon rolig dag. Vincent startade som sagt med feber och ville inte låta mig ge honom alvedon men tilslut så. Vi åkte ner till doktorn men de håller på o bygger runt lägenheterna vid oss så jag kommer inte ut från våran parkering då en lastbil har stängt in mig. Så ut o ropa på honom och sedan kunde vi åka. Nere hos doktorn vill Vincent inte sitta still såklart, men vilket barn vill det när man håller fast huvud och armar ? Vi fick ta blodprov och det visade allt för höga värden. Så han har fått en baktriell påläggning på viruset han haft så det satt i luftrören. Luftrörskatarr kanske? Vi fick penecillin utskrivet och åkte ner till Tumba C för att hämta. Men självklart så hade "min läkare" satt för hög dos så apotekaren var tungen att ringa honom och få en ny dos och detta tog en stund. Med en trött, grinig kille som bara vill vara i mammas famn och dessutom med tjocka overallen på sig så var det inte alls så himla kul att vänta. Sedan fanns såklart inte medicinen klar så de var tvungna att blanda en ny åt oss. Suck, less man blir. Kommer på att jag ställt mig på halvtimmes-parkeringen och det har säkert tagit 45 min - 1h på apoteket (shit!). Lapplisan står bredvid min bil men jag klarar mig utan bot, TUR! Fy tänk om jag fått en bot också då hade jag nog satt mig och grinat i ett hörn. ;)

Så 3 timmar från att vi lämnade hemmet så kommer vi hem igen. Älsklingen ville äta! Det gjorde mig glad då han knappt ätit sen igårkväll och somnade bums. Jag fick äntligen äta min lunch och nu efteråt känns inte den här dagen alls så jobbig som innan lunchen, konstigt ;). Tänk vad lite mat och energi kan göra!

Kommentarer
Postat av: evelina

sv: Det är här i Tullinge. Vi har hittat en på Tullingeberg med låg hyra så det vore perfekt! Om du kolla på hemnet och bostadsrätter så finns det en på tullingebergsvägen 9 tror jag det var. Med svart kök. den är fräsch, men hoppas på att den inte går upp alldeles för mycket..

2010-01-28 @ 16:56:11
URL: http://evelinalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0