Vecka 25


En vacker men kall söndag. Vi mår alla bra här hemma och lilla V är som vanligt och det märks inte ens att han har vart sjuk. Nu ska vi snart åka till mapa. Vi tänkte köpa med oss lite lunch och äta ihop medd dem. Gott och trevligt! :)

Idag går jag även in i vecka 25 och jag lovar att jag ska ta ett kort på magen idag och lägga upp senare ikväll. Batteriet är nämligen slut i kameran så just nu kan jag inte :(

Vecka 25

Barnet

Nu börjar sista tredjedelen. Det händer inte så mycket utvecklingsmässigt utan barnet ligger och växer och mognar. Många rör sig mycket medan andra är mer stillsamma. Barnet kan känna igen din röst.

Redan från vecka 23 har bebisen en chans att överleva en eventuell för tidig födsel även om det ofta för med sig en del komplikationer.

Vikt 800 gram.

Mamma

Olika kvinnor har olika magar. På en del börjar det synas först nu medan andra fick mage för länge sen. En del är nästan helt runda medan andra har mer putmage. Barnet kan trycka mot din blåsa vilket kan göra att du behöver gå på toaletten oftare än vanligt. Många gravida börjar även få kramp i benen. Undvik att knipa med tårna eftersom det kan öka cirkulationen och fungera som en utlösande faktor.

 



Kommentarer
Postat av: Linda

Hej hej..

Jasså vad spännande, jag bor i en liten hyresrätt, inte en nybyggd..:( men vill gärna ha..

Är det nybyggd som ni ska flytta till???

Jag trivs bra här uppe, det är mysigt och lugnt..

Är det andra barnent ni väntar??

Ha en underbar kväll!!

Ta hand om dig!

Kramar

2010-01-31 @ 17:17:05
URL: http://lindalewander.blogg.se/
Postat av: Linda

Joo, har bott här upp sen dem började bygga, vill säga när det inte alls var hus och lägenheter klara.. Då bodde jag i en liten studentlgh, men bytte upp mig mot en hyresrätt när jag började jobba istället, har nu jobbat på min förskola i 1år, och trivs jätte bra!!

Det mesta av dem husen här där jag bor är studentbostäder och ett fåtal hyresrätter..

Hade inte jobb när dem nya hyresrätterna släpptes, annars hade jag defenetift försökt få en :(

Men min är väldigt fräsch, den är nyrenoverad för 2år sen och endast 1 hyresgäst har bott här innan mig.. Men längtar efter större och mer eget, och nybyggt.. :)

MEn har inte fast just nu, så det får vänta ett tag.. Glad att jag har ngnstans att bo ialla fall;)



Kommer du jobba ngt imellan barnen, eller det kanske du inte hinner???

Vad gjorde du innan lilla vincent kom??



Förskolan Nova som ligger här uppe, har en väldigt fin och välplanerad gård ialla fall:)

För antar att ni kommer önska att ha barnen där??



Ha det jätte bra!

Ta hand om dig och din lilla familj!

Kramar

2010-01-31 @ 19:14:36
URL: http://lindalewander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0