Ultraljud


Allt såg bra ut på ultraljudet. Man ser inte så mycket då bebisen är så stor nu men barnmorskan mätte för att få fram en någorlunda viktuppskattning på Viggo och kollade mängden fostervatten. Hon tyckte att det det var lite för lite fostervatten först och det var tal om igångsättning. Men sedan mätte hon och kunde konstatera att det var i underkant men ändå inom den "normala" ramen. Viggo beräknas väga ca 3600 g så ingen jättebebis. Fast vikten kan ju diffa ganska mycket men hon hade nog sett om det var en 5 kilos klump tror jag. Om inget händer av sig självt nu så ska vi ringa på lördag för att få tid till igångsättning innan måndag. Så antagligen har vi Viggo hos oss innan måndagen iaf. Bara 6 dagar, känns okej. Men vill helst komma igång av mig själv så det inte värkarna blir så framtvingade. Om han kommer imorgon så har jag gått över lika mycket som med Vincent, han kom på BF +10. Imorgon tycker vi dock att Viggo kan stanna där inne då morbror Mathias tar studenten och den vill vi såklart gärna vara med på. Annars får vi lämna presentbud ;)

Så det var lite uppdatering från oss. Vi har varit på fika hos Elin och Pontus och kom hem för en stund sedan. Vincent somnade som en stock och jag ska nog gå och lägga mig en stund jag med.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag såg på MinBebis! :D GRATTIS!

Ooooh vad jag längtar efter bilder och förlossningsberättelse, jag hoppas du och lillebror (pappa och storebror också såklart) mår bra :)

Puss på er!

2010-06-02 @ 23:46:25
URL: http://emeliegrahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0