Veckan som gått...


Vincent bus har börjat vakna 05.30 om morgonen. Inte helt okej! Usch jag är så trött orkar inte gå upp. Idag vaknade han 06.30 vilket betyder LYX. Tänk, för några månader sedan gick vi inte upp före 9... Det var tider det. Nu är det ju så ljust ute och om solen är framme så är det ganska mysigt att gå upp, mycket lättare än om det hade varit mörkt iaf.

Denna vecka har gått fort som vanligt. Kommer inte ihåg vad vi gjorde i måndags men i tisdags vaknade jag och hade världens migrän. Det var länge sedan jag hade så ont och minsta lilla ljus gjorde det bara värre så jag låste in mig i sovrummet och försökte sova (Jesper fick vara hemma) men inte ens sova kunde jag för smärtan. Då bad jag nästan till gud att inte bebisen skulle komma, hade aldrig klarat av en förlossning under de omständigheterna.

Igår var det dags för näst sista (hoppas sista) beöket hos barnmorskan. Alla värden var bra och mitt järnvärde har höjts och legat på ne bra nivå hela tiden trots att jag inte tagit en enda järntablett vilket är super. Blodtrycket var som vanligt bra och sf-måttet var uppe i 36 cm. Hon sa att bebis hade sjunkit jättemycket och huvudet låg rätt men var inte än fixerat utan ruckbart så det är väl bara en tidsfråga innan han fixerar sig. Hon sa att livmodern var som en hylla nu under brösten och det kan jag ju intyga. Väldigt bekvämt när man vill äta i soffan då är det bara ställa tallriken eller glaset på "hyllan" :). Nästa tid har vi bokat den 26/5 då är jag på BF+3 så den tiden hoppas jag ju slippa.



Min underbara lilla solstråle...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0