BVC


Idag var det dags för BVC för Viggo och Vincent. Jag hade såklart lovat bort bilen imorse innan jag kom på at jag behövde den, men det gick bra ändå. Vi tog bussen ner, Viggo i vagnen och Vincent fick gå. Är så imponerad av min stora son han satt så fint på bussen och fick plinga när vi skulle av och så när vi gick den korta biten till BVC så höll han snällt i vagnen. Åh min gullunge!! :D

Viggo är 74 cm lång och väger 9 kg precis. Han har gått upp 400 g på två månader och börjar mer och mer plana ut vikten. Men på längden ligger han fortfarande över "normalkurvan". Vincent väger 14,1 kg och är 92-93 cm lång. Han ville inte mäta sig idag utan bara leka så vi hann inte titta så noga. Fick också bra tips på hur vi ska göra med Vincent när han är elak mot Viggo som verkligen har förvärrats. Han ar nästa varje chans han får att slå till eller sparka lillebror vilket är jättetråkigt men normalt. Nu vet vi ändå hur vi ska göra och det känns bra.

Nu sover båda mina skruttungar och jag bara tar det lungt och läser skvallertidning, skööönt! :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack Jessica. Jag hoppas att det är en uppgift som passar mig. Jag ser fram emot allt ansvar det innebär.

Tråkigt att storebror börjat visa sådana sidor men det hör väl till som du själv skriver...

Vad är det vi håller tummarna för i förra inlägget? Nyfiken ;-)

2011-02-07 @ 18:49:45
URL: http://taxingefamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0