En såndär lista...


Gjorde denna när Vincent var 8 going 9 månader och tänkte göra en nu efter Viggo också :)

När fick du reda på att du var gravid?
090909
Blev det en chock?
Ja faktiskt iom att jag åt minipiller
Hur gammal var du då?
21
Hade du mycket halsbränna?
Ja en del på mitten
Spydde du mycket?
2-3 ggr, mådde riktigt illa i början
Hade du mycket foglossning?
Från och med vecka 17 och sedan blev den bara värre
Ditt sf-mått som störst?
I vecka 37-38 då låg den på 36
Har du fått bristningar?
Inga med Viggo
Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Iom att graviditeten var så olik min första så trodde jag på en flicka
Vad hoppades du på?
Att barnet var friskt (hade en oro att något var fel under en lång tid)
Gick du över tiden?
Nja gick över BF med lika många dagar som med Vincent, födde i v 41+2
Födde du för tidigt?
Eh, nej
Hur var förlossningen?
Underbar! Hanterbar och rolig och sedan gick det lagom fort också. Lite läskig ett tag då Viggos hjärtljud sjönk på slutet och snopet då epiduralen inte hanns med.
Blev du sydd?
Inget alls
Dragen med sugklocka?
Nej.
Hur många var inne i förlossningsrummet?
Jag och Jesper. En barnmorska och på slutet även en läkare och en till barmorska.
Hade du någon nära med dig?
Jesper som var ett grymt stöd. Vi hade jättekul mestadels av tiden däremot tyckte jag att han var jobbig som prompt skulle ha lunch där mitt i de värsta värkarna så matlukten gjorde mig önnu mer illamående än jag redan var ;)
Vilket sjukhus födde du på?
Södertälje BB
Hur stor var bebisen?
53 cm lång och vägde 3575 g
Vad fick den heta?
Viggo Mathias
Var allting värt det?
Det bästa jag gjort sedan Vincent kom :)
Vill du ha fler barn?
Kanske, inte i dagens läge. Skulle jättegärna föda barn igen för det är så häftigt. Men vill inte vara gravid igen haha :D

Kommentarer
Postat av: Bea

Ja, den smakade ändå helt okej! :)



Håller tummarna för jobbet nu, Jesper skvallrade! :)

2011-02-23 @ 15:36:37
URL: http://beerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0